Home > Digitale agenda

Digitale agenda

11 februari 2017

Op de voorlichtingsavond die in de eerste helft van het jaar is gehouden, hebben we gesproken over het wel of niet invoeren van een digitale agenda. In deze agenda is dan te zien wat het huiswerk is van de leerlingen. We hebben als team besloten dat niet te doen omdat we de leerlingen willen aanleren om zelf verantwoordelijk te zijn voor het bijhouden van hun huiswerk.

Daarnaast is het de bedoeling dat leerlingen hun agenda ook leren gebruiken om het maken of leren van hun huiswerk te plannen.

Bij een digitale agenda komt de verantwoordelijkheid helemaal bij leerkrachten en ouders te liggen. Dat lijkt ons niet wenselijk. De leerlingen zijn in de bovenbouw van de basisschool in een fase waarin ze goed gedrag moeten aanleren rond het beheren van hun huiswerk. Daarom houden we het bij de papieren agenda van de leerlingen.