Home > Respect 2020

Respect 2020

7 april 2017

Afgelopen woensdag ontvingen we bericht van de jury van de wedstrijd Respect 2020. Het was verblijdend nieuws want we zitten in de finale. Dat is een heel mooi resultaat voor onze inspanningen.

Volgende week woensdag is de finale in Nieuwspoort in Den Haag. We worden ’s morgens al op tijd opgehaald met een bus. Zo rond 8.15 uur komt de bus. De leerlingen van groep 7/8 worden om 8.15 uur op school verwacht. We beginnen eerst in de klas en vertrekken daarna naar Den Haag.

We worden om 10.00 uur verwacht in Nieuwspoort. Daar worden we ontvangen door de mensen van Klassetaal. Daarna mogen de drie winnaars een presentatie houden. Een jury beoordeelt de bijdrage van de scholen en kiest een winnaar. De winnaar krijgt de Respect 2020 bokaal.Deze trofee wordt uitgereikt door niemand minder dan de voorzitter van de Tweede Kamer mevrouw Khadija Arib. Na de bekendmaking van de winnaar krijgen we een lunch aangeboden. ’s Middags is er een rondleiding door de Ridderzaal. De winnaar krijgt ook nog een rondleiding door de Tweede Kamer.

Na afloop worden we met de bus weer teruggebracht naar school. We verwachten zo rond vijf uur weer terug te zijn. Waarschijnlijk is het voor kinderen wel mogelijk om zonder ID-bewijs toegang te krijgen tot het gebouw van de Tweede Kamer. Wie wel in het bezit is van een ID-bewijs of paspoort moet die wel meenemen.