Home > Zuinig zijn op je spullen

Zuinig zijn op je spullen

8 september 2017

Het komt helaas regelmatig voor dat leerlingen niet heel netjes omgaan met spullen van school. We willen dat graag anders hebben. Sommige leerlingen hebben de gewoonte nieuwe spullen zoals schriften, het blokje, stoel of tafel meteen te lijf te gaan met pennen, stiften en scharen. Met als gevolg dat schriften ondergekliederd worden, blokjes ingekleurd en tafels en laatjes met een schaar van gaten voorzien. Daar zijn die spullen allemaal niet voor bedoeld.

We hebben op de personeelsvergadering afgesproken daar streng op te gaan letten. Spullen vernielen is niet de bedoeling. We willen ook dat de leerlingen netjes zijn op spullen als schriften, psalmboeken, blokjes, e.d.. Mocht dit onverhoopt toch misgaan dan zullen we kosten in rekening brengen om de spullen te vervangen.

Een van de hoofdregels van school is: Je bent zuinig op de spullen van jezelf, de school en de ander. Daar willen we serieus werk van maken. Hopelijk is het niet nodig om maatregelen te nemen en werkt dit bericht ook preventief.