Home > Actie voor vluchtelingen

Actie voor vluchtelingen

17 maart 2017

Fijn dat er al zoveel kinderen een schoenendoos hebben meegenomen. De dozen zien er prachtig uit en er is heel veel werk van gemaakt om er iets moois van te maken. In de dozen zitten allemaal leuke en mooie dingen. Elke dag wordt de stapel dozen bij de ingang hoger! Veel kinderen hebben de doos of dozen al ingeleverd. Sommige kinderen hadden 2, 4 of zelfs 10 schoenendozen meegenomen. Bij elke doos die binnenkomt denken we aan de kinderen van de vluchtelingen, die straks gaan stralen als ze zo’n mooi cadeau krijgen. We zien er naar uit om opnieuw in april de reis naar Servië te gaan maken en we hopen dat we dan zo rond de 1000 kinderen blij kunnen maken met een schoenendoos. Als iedereen een schoendoos inlevert, denken we dat dit net gaat lukken, samen met alle andere mensen die meedoen. DV woensdag 22 maart is het de laatste inleverdag.

Het project
Juf Baan en juf Dijs zijn in de kerstvakantie namens hulporganisatie Gain en in samenwerking met het Rode Kruis met een groep in Servië geweest om vluchtelingen te helpen.

De nood in de kampen is zeer groot. Er is groot tekort aan de eerste levensbehoeften. We hebben getraumatiseerde volwassenen, jongeren en jonge kinderen gezien en gesproken in de kampen, mensen die ziek zijn, lijden onder de kou en geestelijk uitgeput zijn. Ze hebben in hun land en onderweg veel meegemaakt en lijden onder de slechte, primitieve en onhygiënische omstandigheden in de vluchtelingenkampen. De problemen zijn complex en niet gemakkelijk op te lossen.

Maar het heeft ons geraakt en…. u, jij, ik,….wij kunnen wat doen!!

We hopen in de meivakantie DV april 2017 opnieuw een reis maken. Er zal dan een hulptransport naar Servië gaan. De schoenendoos actie is een onderdeel van het hulptransport. De bedoeling is dat we zelf de schoenendozen gaan uitdelen. We hopen dat velen met ons de nood voelen en in actie komen!! We hopen dat we veel kinderen blij kunnen maken met een schoenendoos. Misschien een klein gebaar, maar toch… ze weten dan, dat er ook aan hen gedacht wordt en dat er voor hen gebeden wordt.

Groeten van het actiecomité:
Juf Baan en Juf Dijs