Home > Project

13 april 2024

We gaan dit jaar weer werken aan een project. Door corona is dat eerder niet doorgegaan. We vonden het mooi om deze traditie weer op te pakken. We doen dit om de twee jaar en pakken dat dan grootscheeps aan.

Er wordt gewerkt rond het thema Winkels. De volgende onderwerpen zijn per groep gekozen:

• Groep 0 Dierenwinkel
  • Groep 1 Het Modehuis Schoenen en kleding
  • Groep 2 Het Modehuis Hoeden en tassen
  • Groep 3 Supermarkt
  • Groep 4 Opticien en gehoor
  • Groep 5 Sportwinkel
  • Groep 6 Lunchroom
  • Groep 7 Bakker
  • Groep 8 Food Bazaar

Donderdag 11 april zijn we het project gestart met een gezamenlijke introductie in de hal van school. Vrijdag gingen we aan de slag. Er is druk gehamsterd in alle groepen dus er kan begonnen worden met de werkzaamheden. Deze manier van werken boort weer andere vaardigheden aan bij leerlingen. Dat is altijd mooi om te zien en kwaliteiten van leerlingen worden zo optimaal benut.

We zullen de middagen besteden aan het project. De morgens werken we gewoon aan de hoofdvakken, maar op de middagen is er tijd voor het project.

Dat doen we tot 25 april. Dan ronden we het hele spektakel af met een open avond. Iedereen is welkom om te komen kijken wat we er van gemaakt hebben.

Omdat het thema winkels is, organiseren we in de gymzaal van school een kleding- en speelgoedbeurs. U kunt als ouders voor slechts € 5,00 een vak in de gymzaal huren en daar kleding verkopen. Een dergelijke tweedehandskledingbeurs doet het vaak goed. Alle ouders zijn altijd druk met het kopen en soms ook verkopen van kleding. Dit is een gelegenheid bij uitstek om daar vorm aan te geven. Doet u dus mee met uw eigen 'winkeltje'? Er mag ook speelgoed verkocht worden. Ook daarvoor kunt u een plekje huren. U mag het van tevoren even melden bij meester Van Dijk. Maar als u op het laatste moment toch wilt meedoen, is dat ook mogelijk. De avond begint om 19.00 uur en zal tot ongeveer 21.00 uur duren.

De leerlingen hebben op donderdagmiddag 25 april geen school. We hebben dan de handen vrij om alles voor de open avond in orde te maken.