Home > Agenda > Kersfeestviering (’s avonds)

Kersfeestviering (’s avonds)

17 december 2020

We moeten helaas toch nog een verandering in de wijze van vieren van het Kerstfeest melden. In een schrijven van het ministerie van het onderwijs van begin deze week wordt nadrukkelijk vermeld dat er op school alleen les gegeven mag worden. Verdere activiteiten mogen niet plaatsvinden. Vieringen worden expliciet genoemd als activiteit die niet mag plaatsvinden. Dat spijt ons zeer en we hadden het graag anders gezien. De viering op school op donderdagavond 17 december met de kinderen is hierdoor geannuleerd.

We hebben gelukkig wel een alternatief kunnen bedenken. We gaan per groep de liederen en teksten opnemen en ook het Bijbelverhaal. De optredens van alle groepen plakken we aan elkaar. Het eindresultaat kunt u op donderdagavond 17 december bekijken via deze link. U kunt de viering vanaf 19.00 uur volgen. Dat kan samen met uw kinderen. U ontvangt van ons nog een programma-boekje dat we via de kinderen mee zullen geven.

De opnames voor de uitzending worden maandag gemaakt. We hebben Teus Catsburg bereid gevonden dit te verzorgen. Daar zijn we heel blij mee. Op deze manier is het toch nog mogelijk om er iets moois van te maken. Als u uw kind met extra mooie kleren wilt uitrusten dan zou u dat maandag moeten doen. Maar omdat ze dan de hele dag erin rond moeten lopen, kan ik me voorstellen dat u dat liever niet hebt. De keuze is aan u.

We willen als school u alvast een goede viering toewensen en hopen dat we op deze wijze toch nog een waardig Kerstfeest kunnen vieren met elkaar.

Omdat de leerlingen donderdagavond niet op school komen, wijzigen ook de schooltijden op deze dag. Aanvankelijk zouden de leerlingen donderdagmiddag vrij zijn, maar dat is nu niet het geval. Alle leerlingen hebben donderdag de hele dag les. De onderbouw heeft vrijdagmorgen vrij. De bovenbouw (groep 5-8) wordt vrijdagmorgen wel op school verwacht.

Terug naar het activiteitenoverzicht