Home > Agenda > Start nieuwe schooljaar

Start nieuwe schooljaar

24 augustus 2022

Zoals u weet beginnen we het schooljaar wat later dan gebruikelijk. De leerkrachten hebben even tijd nodig om hun lokaal op orde te maken en het een beetje gezellig te maken. We starten woensdagmorgen met een kennismakingsmorgen voor alle leerlingen. U bent als ouder ook welkom om even rond te kijken in school. Als bijlage ontvangt u een programma voor deze morgen.

We willen om 9.30 uur verzamelen op het plein bij de hoofdingang. Daar zingen we als leerkrachten u en de kinderen een welkom toe. Vervolgens wordt de voordeur feestelijk ontsloten en kan iedereen naar binnen gaan. U mag met uw kinderen even de school doorlopen om daarna uw kinderen af te leveren in de groep waar ze thuishoren. Om 10.00 uur beginnen we de morgen in de groepen. Het is de bedoeling dat u dan de school weer hebt verlaten. De dag wordt in alle groepen begonnen met een Bijbelvertelling. Alle leerkrachten vertellen over het thema: 'Thuis komen'. Met als onderwerp 'Jezus komt thuis bij Zijn Vader' (Lukas 2:39-52). Dit is de geschiedenis van de twaalfjarige Jezus die in de tempel komt, het Huis van Zijn Vader en daar thuis is. Het moet Hem daarom ook verrast hebben dat Zijn aardse ouders Hem zochten. Ze konden toch weten dat Hij Thuis was? In de klas zullen de leerlingen meer over deze geschiedenis horen.

Om 11.30 gaat de school weer uit. U kunt dan de kinderen weer ophalen bij het hek. De kleuters worden door de leerkrachten buiten gebracht. De leerlingen van de groepen 3-8 verlaten de school via de hoofduitgang.