Home > Kinderboekenweek

Kinderboekenweek

20 september 2019

Voorlezen
Het is bijna weer zover... De Kinderboekenweek is altijd in de maand oktober. Ook dit jaar besteden we hier weer aandacht aan. Het thema van dit jaar is: ‘Op reis’. Het zou leuk zijn als er ouders/grootouders komen voorlezen in de klas en een boek kiezen die bij dit thema past. Dit geldt voor alle groepen. D.V. vrijdag 18 oktober na de pauze. Aanmelden kan bij juf Heijkamp: (gsheijkamp@ruitenbeekschool.nl) of meester Capellen: (mcapellen@ruitenbeekschool.nl). Bij het opgeven graag vermelden welke groep uw voorkeur heeft.

Creatieve opdracht
Daarnaast willen we ook de creatieve talenten stimuleren met de volgende opdracht. Wilt u op een creatieve wijze het thema uitwerken op een groot vel papier. Dit vel kunt u ophalen bij meester Van Dijk. Het zou leuk zijn als er meerdere personen in een gezin hieraan werken, zowel ouders als kinderen. U kunt denken aan tekenen, schilderen, collage etc. Gebruik vooral uw creatieve brein. Om zoveel mogelijk gezinnen hieraan mee te laten doen. Is er een prijs aan gekoppeld.18 oktober worden de kunstwerken tentoongesteld. Om kwart voor 12 is de prijsuitreiking in de gymzaal. U bent daarbij van harte welkom.

Inmiddels druppelen de eerste resultaten binnen van de gemaakte tekeningen. Dat ziet er veelbelovend uit. We zien de rest met belangstelling tegemoet. Veel ouders of leerlingen hebben een blad opgehaald. Dus dat wordt nog een mooie tentoonstelling. De resultaten kunnen tot uiterlijk woensdag 16 oktober worden ingeleverd. Daarna kan de jury aan het werk om een winnaar te kiezen.