Home > School dicht

School dicht

16 maart 2020

De regering heeft vergaande maatregelen genomen om de uitbreiding van het corona-virus in te dammen (Zie bijlage 1). Gisterenmiddag viel het besluit om met ingang van maandag 16 maart alle scholen te sluiten. Deze maatregel geldt in ieder geval tot 6 april. Dat heeft vergaande gevolgen voor de leerlingen, ouders en personeelsleden. We respecteren deze onorthodoxe maatregelen omdat de gevolgen van het corona-virus voor de samenleving niet zijn te onderschatten. In bijna heel Europa zijn de scholen gesloten en nemen de overheden vergaande maatregelen om erger te voorkomen. Goed dat onze overheid daarbij aansluit.

Het is belangrijk dat de mensen die in de zorg werken, gelegenheid hebben om aan het werk te blijven. Daarom zal de school open zijn voor leerlingen waarvan beide ouders niet gemist kunnen worden in de zorgsector of andere cruciale beroepen (zie bijlage 2). Aan deze leerlingen zal op school les gegeven worden en waar nodig opvang worden geboden.

> Lees meer in de brief die 16 maart naar de ouders is gestuurd