Home > 75 jaar bevrijding

75 jaar bevrijding

16 april 2020

Aan de leerkrachten van groep 7 of 7/8 van de Lunterse basisscholen,

De mooie plannen die we met het museum voor '75 jaar bevrijding' hadden, kunnen vanwege het Corona virus helaas niet doorgaan. OBS De Sprong heeft als eerste en enige van de scholen het bezoek aan het museum gebracht, daarna werd het museum gesloten. We wachten nu 28 april af en gaan vandaaruit bekijken of er eventueel nog iets mogelijk is. U krijgt een digitale lesbrief van Cultura Ede toegestuurd, waarin de vitrinekasten over WO2 besproken worden met 3 broertjes.

De bloemlegging die we 21 april hadden gepland gaat dus ook niet door, wel is de Canadese Bank naast de Grote Kerk opgepoetst en vragen we in de Lunterse Krant of iedereen die een wandelingetje maakt een bloem neer te leggen, 'opdat wij niet vergeten'.

De gemeente heeft een historisch cahier uitgegeven over de bevrijding van alle dorpen uit de gemeente. Alle leerlingen van groep 7 of 7/8 die aan ons project zouden deelnemen ontvangen gratis dit cahier. Wij zorgen dat dit op de scholen terecht komt met een kleine herinnering van Museum Lunteren. Wanneer dit zal plaatsvinden hangt af van de richtlijnen waar we ons als museum aanhouden.

Met vriendelijke groet en sterkte met al jullie extra werk op school.

De educatieve commissie van Museum Lunteren,
Pia Verduijn.