Home > Regels Covid 19

Regels Covid 19

4 september 2020

Voor de leerlingen gelden de volgenderegels in verband met Covid 19:
Voor kinderen in groep 1 of 2 van de basisschool geldt dat zij bij een neusverkoudheid gewoon naar school ende BSO mogen, behalve:

• als het kind ook koorts of andereCOVID-19-klachten heeft;
  • als het kind een huisgenoot is van een patiënt met een bevestigdeC OVID-19;
  • als een huisgenoot van het kindkoorts (boven 38 graden Celsius)en/of last van benauwdheid heeft.

Voor kinderen in groep 3 of hoger gelden de normale regels voor thuisblijven:

• bij verkoudheidsklachten of andere klachten die passen bij COVID-19(neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging,koorts vanaf 38 graden Celsius en/of plotseling verlies van reuk ofsmaak);
  • als een huisgenoot van het kindkoorts (boven 38 graden Celsius) en/of last van benauwdheid heeft.

Ook kinderen kunnen worden getest. Dit verloopt op dezelfde wijze als bij volwassenen, via www.coronatest.nl, of telefonisch via 0800 – 1202. Na een negatieve test mogen kinderen weer naar school.
Het beleid voor kinderen is zeer uitgebreid en complex met meerdere uitzonderingen. Bij twijfel of bij vragen, vragen we u contact op te nemen met de GGD.