Home > Kansklas

Kansklas

16 september 2021

Afgelopen maandag is de kansklas van start gegaan. In het verleden hebben we eerder een kansklas gehad. Dat was toen mogelijk door een subsidie van de gemeente Ede. Helaas is die subsidie destijds na een paar jaar weer gestopt.

Nu we beschikken over extra financiële middelen kunnen we dit initiatief weer nieuw leven inblazen. De kansklas wordt gerund door juf Kole en juf Morren. De kansklas is open van maandagmorgen tot en met donderdagmorgen. Voor de pauze krijgen leerlingen uit groep 3 extra hulp en na de pauze leerlingen uit groep 4. In principe wordt dezelfde stof behandeld als in de eigen groep. Het voordeel van de kansklas is dat er gewerkt wordt met kleine groepjes waar heel veel aandacht voor de leerlingen is.

We willen op deze manier de leerlingen die dat nodig hebben een extra duwtje in de rug geven zodat ze de rest van de groep ook zoveel mogelijk kunnen bijhouden.