Home > Jubileum

Jubileum

23 september 2021

Wat een prachtige dag was het gisteren. Ik heb het heel erg gewaardeerd dat er zo'n mooi feest is gemaakt van mijn 12½ jarig jubileum.

's Morgens werden mijn vrouw en ik rondgereden in een prachtige oude Ford. De aankomst bij school was een heel feestelijk gebeuren. De leerlingen hebben me prachtig toegezongen. Het was ook heel leuk dat er zoveel ouders aanwezig waren. De ontvangst kon niet beter.

Na een bakje koffie zijn we de groepen langs gegaan voor allerlei opdrachten.
In de groepen 1 en 2 mocht ik timmeren, een taart maken en een spannend verhaal voorlezen.

Daarna waren er in groep 3 en 4 prachtige kunstwerken te bekijken. Ik moest ook de namen raden van schilders van beroemde schilderijen. Groep 3 had een prachtig filmpje gemaakt in de stijl van de Nachtwacht. Ook mocht ik met mijn familie op de foto als Nachtwacht.

Na een pauze met koffie en gebak waren de groepen 6 en 7 aan de beurt.

Daar wachtte me een pittige geschiedenisquiz in de vorm van een memoryspel. Dat was nog een hele klus.

In de groepen 5 en 8 stond muziek centraal. Na wat muzikale vragen kreeg ik prachtige cadeaus aangeboden. Onder andere een giclee van een schilderij van Henk Helmantel. De titel van het schilderij is: Nieuw leven.

Na de cadeaus hebben de groepen 5 en 8 buiten nog een lied gezongen.

Na al deze opdrachten gingen de leerlingen patat eten.

Nadat dat gedaan was er een heerlijke lunch bij Het schaap. Dat hebben we ons goed laten smaken.

Daarna was er nog een leuk verrassing. De collega's hebben mij prachtig toegezongen in de Oude kerk van Barneveld. Dat was erg mooi. Daarna mocht ik nog op het orgel spelen in deze mooie kerk en we hebben ook nog wat gezongen met elkaar.

U zult begrijpen dat ik terug kijk op een geweldig mooie dag. Mijn vrouw, kinderen en kleinkinderen hebben ook erg genoten. Ze vonden het heel leuk om het allemaal mee te maken. Iedereen heel erg bedankt voor deze prachtige dag.