Home > Officiële opening school

Officiële opening school

23 september 2022

's Morgens hebben we een fijne morgen gehad met de kinderen. Er zou een glasblazer komen om zijn kunsten te vertonen, maar die kwam niet opdagen. Hij was geveld door corona, maar vergeten het aan ons door te geven. Dat was wel een tegenvaller, maar door het mooie weer heeft iedereen zich prima kunnen vermaken en hebben we een prachtige morgen gehad.

Opening nieuwbouw Ruitenbeekschool - morgen

Middagprogramma
We kijken terug op een mooie opening. Nadat de wethouder een prachtige strik doormidden knipte, konden we de school in en begon het officiële gedeelte. De voorzitter, Dick van Beek, opende de vergadering met een woord van welkom en las een gedeelte uit de Bijbel over de ingebruikname van de tempel die door Salomo is gebouwd.

Daarna heeft de architect, Rob Janssen Bouwmeester, een toelichting gegeven op het ontwerp van het gebouwen zijn visie verwoord over wat een school moet zijn. Een plaats voor leerlingen om zich te ontwikkelen en elkaar te ontmoeten.

De wethouder heeft daarna de nieuwe website gelanceerd. Neemt u er een kijkje op. Het is helemaal opnieuw vorm gegeven. Bij een nieuwe school hoort ook een nieuwe website. Die is bij deze ook gerealiseerd. Daarna heeft de wethouder ons gefeliciteerd met het prachtige gebouw en ons veel succes gewenst in het nieuwe gebouw. Hij refereerde nog aan de tempelbouw en dat het Boek van God de gids van ons leven is.

Opening nieuwbouw Ruitenbeekschool - middag

Van aannemersbedrijf Kreeft ontvingen we nog een mooie waardebon om een eikenboom op ons terrein te planten. Daar gaan we in het najaar zeker gebruik van maken.

Na een feestelijke orgelsolo van Albert Morren zongen de leerlingen van groep 8. Geweldig mooi. Veel mensen hebben ook laten weten het heel erg gewaardeerd te hebben dat dit gebeurde.

Aan het einde hebben de leerlingen van groep 8 de gasten een rondleiding gegeven waarna er nog een hapje en een drankje was. Het was een waardige opening, zoals iemand vandaag tegen mij zie, die er gisteren ook bij was.

Markt
Wat een overweldigend succes was de markt. Wat een mooie opkomst. Het weer zat ook geweldig mee natuurlijk. Er was veel te doen. Er waren veel kramen en er was van alles te koop. En niet te vergeten de veiling. De veilingmeesters Richard van den Broek en Martin Heijkamp wisten de waren wel aan te prijzen. Er werd veel verkocht tegen mooie prijzen. Dat heeft bij elkaar een mooi bedrag opgeleverd. De opbrengst is op dit moment nog niet bekend. Ook de totale opbrengst laat nog even op zicht wachten omdat we de pintransacties nog moeten verwerken.

Opening nieuwbouw Ruitenbeekschool - avond

Wat is er enorm veel werk verzet door de marktcommissie. Dat verdient een dik compliment. Wat ontzettend veel voorbereiding zit hier achter, maar het liep op rolletjes. Dank voor jullie enorme inzet!
Dat geldt trouwens ook voor de contactcommissie. Wat fijn dat er op deze manier zoveel mogelijk is met behulp van u als ouders. Dat is echt geweldig.

Er waren allemaal blijde gezichten en je zag iedereen genieten. Dat was hartverwarmend. Veel oud-leerlingen en oud-leerkrachten hebben ook een kijkje genomen in de school. Het was gewoon heel gezellig met elkaar.

Na afloop waren er ook veel handen om alles weer op te ruimen en vanmiddag hebben een paar leerlingen van groep 8 de laatste rommel in de container gedaan. Opgeruimd staat netjes.

Een geweldig mooie dag om op terug te kijken. Dit was wel een mijlpaal in de schoolgeschiedenis.