Home > Kinderboekenweek

Kinderboekenweek

10 oktober 2024

Vanmiddag gaat bij ons de Kinderboekenweek van start met een bijeenkomst in de hal van school. De activiteiten die we gaan doen worden toegelicht. We gaan verschillende dingen doen:

• Een leeschallenge. Voor wie het nog niet door heeft: Lezen is leuk! Wat is je lievelingsboek? Doe met je klas zoveel mogelijk opdrachten. Het gaat om Leesplezier.
  • We proberen met zijn allen vierhonderd boeken te lezen voor de Herfstvakantie. Op school en thuis dus veel lezen.
  • Op donderdagmiddag 17 oktober gaan de groepen 6, 7 en 8 prentenboeken voorlezen aan kleuters.
  • Op woensdag 23 oktober komt er een schrijfster op school (Willemijn de Weerd). Zij zal aan de groepen een presentatie geven over het schrijven van een boek. Dit gebeurt in de hal van school.
  • Op vrijdag 25 oktober is er om 11.30 uur de afsluiting van de Kinderboekenweek in de hal van de school. Drie leerlingen mogen daar iets vertellen over hun lievelingsboek.

Een mooi programma om het lezen goed op de kaart te zetten!