Home > Agenda > Voorleeswedstrijd

Voorleeswedstrijd

14 oktober 2022

We hopen de Kinderboekenweek op een feestelijke manier af te sluiten. D.V. Vrijdagmiddag 14 oktober zal er een echte voorleeswedstrijd gehouden worden. Alle kinderen van groep 7 en 8 mogen zich opgeven bij hun eigen leerkracht. In de klas zullen er alvast voorrondes gehouden worden. De kinderen mogen een gedeelte voorlezen uit een zelfgekozen boek. Het voorlezen mag maximaal vijf minuten duren. Uit deze voorrondes komen twee finalisten per groep.

Dat betekent dat we vrijdagmiddag vier finalisten hebben. Zij mogen meedoen aan de finale. Vrijdagmiddag zullen vier juryleden het voorlezen beoordelen. Deze jury zal bestaan uit een leerling uit groep 5, groep 6, en twee leerkrachten. Groep 5-8 mag luisteren naar het voorlezen. Aan het einde van de finale mogen de groepen even buiten spelen.

In tussentijd gaat de jury in overleg en zal de kampioen gekozen worden. Na het buiten spelen maakt de jury de winnaar bekend en krijgt deze een leuke prijs. Meedoen aan de voorleeswedstrijd is al best spannend, dus iedereen die meedoet is al een kampioen. Maar... Er kan er natuurlijk maar één de winnaar zijn!

Het belooft een fantastische week te worden!