Home > Bouw je bootje

Bouw je bootje

29 juni 2018

Afgelopen woensdag zijn we met groep 8 in alle vroegte vertrokken richting Scheveningen. We reden om 7.00 uur weg en hadden een voorspoedige reis naar onze bestemming. Zonder noemenswaardig oponthoud kwamen we aan. Er stond ons een leuk programma te wachten.

We begonnen in het waterlab. Daar konden de kinderen allemaal proefjes doen met water onder begeleiding van vrijwilligers. Ze kregen een echte laboratoriumjas aan.

Daarna kregen de kinderen zeilles. Met zijn tweeën in een bootje en dan proberen te zeilen. De één was daar wat gelukkiger in dan de ander. Bij het door de wind gaan moet je op tijd bukken anders maak je pijnlijk kennis met de giek. Sommige kinderen deden dat herhaaldelijk.

Zeilles in Scheveningen

Daarna was de bootjesparade. Er waren maar liefst 65 bootjes gebouwd die meededen. In een grote optocht kwamen zij langs. Daarna werden ze te water gelaten. Ons bootje bleef gelukkig goed drijven en was ook niet lek.

Daarna was er een beachvolleybalclinic. De kinderen kregen les van een aantal trainers.

Aan het eind zijn we nog een poosje bij de zee geweest. Daar kon iedereen nog even pootje baden of op het strand spelen.

Om vier uur waren we weer veilig en wel op school na een erg leuke dag. We kijken er met veel plezier op terug. We bedanken ook de vaders Van Beek, Bouwheer en Kok voor het rijden en het sjouwwerk. Maar goed dat er vaders mee waren.

> Bekijk ook de fotoserie van de bouw van het bootje